سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بسم الله الرحمن الرحیم

 

بنظرم فتنه و آزمایش الهی که در این انتخابات در حال شکل گیری است و بصیرت خاص خود را می طلبد، این است که بعضی از دوستان و علاقه مندان به ارزشهای اسلامی و انقلابی، بدلیل عملکرد نامطلوب دولت فعلی در سالهای اخیر، ترجیح داده اند که از نامزدهایی همچون دکتر جلیلی که دغدغه جدی در اجرای امور طبق مبانی اسلامی دارند رو برگردانده و به نامزدهای "معتدل" همچون ولایتی و قالیباف رو بیاورند. یا اینکه تعداد کمی از دوستان، بصورت کلی از نامزدهای اصولگرا چشم پوشیده و به نامزدهای اصلاح طلب رو آورده اند.

این عده از دوستان فکر میکنند که دلیل مشکلات بوجود آمده، مبانی و تفکرات افراطی دکتر احمدی نژاد بود که ما را به این وضعیت دچار کرده است؛ لذا باید به تفکرات معتدلتری همچون ولایتی یا قالیباف رو بیاوریم تا دوباره دچار مشکلات فعلی نشویم.

از طرفی هم این عده  ترس آن دارند که نامزدهایی مثل جلیلی دچار همان مشکلات احمدی نژاد و انحراف اطرافیان شود، لذا از ابتدا خیال خود را راحت کرده و نامزد اصلح را با احتمالاتی خیالی کنار می گذارند. میگویند همین آیت الله مصباح که آنطور از دکتر احمدی نژاد دفاع کرد، حالا آمده و از دکتر جلیلی دفاع میکند و عاقبت احمدی نژاد، ما را از عاقبت جلیلی میترساند.

عده ای از این دوستان هم بحث سابقه اجرایی نداشتن دکتر جلیلی را مطرح کرده و سابقه قالیباف و ولایتی را تضمینی برای کارآمدی آنها تلقی میکنند.

در ادامه نکات و لینکهایی مرتبط با این اشکالات را خدمت دوستان ارائه میکنم.

یک. اگر تشخیص دادیم که از لحاظ مبانی تفکرات اسلامی بقیه دچار اشکالاتی هستند و تنها یک نامزد هست که تفکراتش به مبانی اسلامی نزدیک تر است، یقینا باید از او دفاع کرده و به او رأی دهیم. چون کسانی که در مبانی تفکراتشان نقصهایی وجود دارد و لو اینکه سابقه اجرایی خوبی هم داشته باشند، این قدرت اجرایی را در راستای همان تفکرات ناقص بکار می گیرند و نه تنها این قدرت اجرایی به درد کشور اسلامی نمی خورد، بلکه ضرر دارد، زیرا مجرایی می شود برای بروز ضد ارزشها در کشور؛ همچون ربا و توسعه غربی و افت فرهنگی و از دست دادن عزت کشور و دوری از آرمانهای اصیل اسلامی و... .

در ادامه لینکهایی به منظور نقد تفکرات بعضی از نامزدهای محترم آمده است. بنده محتوای این نقدها را صد در صد تایید نمیکنم و بدیهی است که دکتر جلیلی را هم بدون عیب و نقص نمیدانم، ولی این نقدها برای به فکر فرو رفتن خوب است تا از میان صالح و صالح تر (و به عبارتی ناقص و ناقص تر)، فرد صالح تر (و به عبارتی فرد ناقص) را انتخاب نماییم نه فرد ناقص تر را؛ و تصور نکنیم تنها دکتر جلیلی است که ممکن است نقص هایی داشته باشد.

برای آشنایی با بعضی نقص ها در مبانی فکری دکتر ولایتی،  اینجا  و  اینجا  و  اینجا  و  اینجا  و  اینجا  و  اینجا  را کلیک کنید.

برای آشنایی با بعضی نقص ها در مبانی فکری  آقای قالیباف،  اینجا  و  اینجا  و  اینجا  و  اینجا  و  اینجا  و  اینجا  و  اینجا  و  اینجا  و  اینجا  را کلیک کنید.

( همچنین برای آشنایی با بعضی نقص ها در مبانی فکری آقای روحانی و آقای عارف،  اینجا و  اینجا  و  اینجا  و  اینجا  و  اینجا  و  اینجا  و  اینجا  را کلیک کنید. البته تفاوتهای مبانی فکری اصلاح طلبان و اصولگرایان، و نزدیکی مبانی اصولگرایان به مبانی اسلامی بر کسی پوشیده نیست، لذا دوستان را به تفکرات و عملکردهای دولت اصلاحات و سازندگی ارجاع می دهم و از اطاله سخن درباره آن خودداری میکنم. ضمن آنکه آقایان روحانی و عارف هنوز نیامده از بازگرداندن آقای خاتمی و آقای هاشمی و بالتبع همان حامیان و تفکرات مشکل دار به صحنه اداره کشور سخن می گویند. )

دو. حمایت علما و بزرگان و متخصصین کشور از دکتر جلیلی، برای هر انسان سلیم النفسی اطمینان می آورد. در ضمن باید بدانیم که خود این بزرگان و متخصصین بیش از ما مواظب هستند که دوباره اشکالات احمدی نژاد تکرار نشود، پس نباید بگوییم چون حامیان امروز جلیلی، همان حامیان دیروز احمدی نژاد هستند، پس نمیتوان اطمینان کرد؛ ملاک حال فعلی افراد است.

اسامی بعضی حامیان جلیلی تا به امروز: آیت الله مصباح یزدی، آیت الله خزعلی، آیت الله فیاضی، آیت الله رجبی، آیت الله کعبی، استاد آقاتهرانی، استاد پناهیان، استاد میرباقری، استاد طاهزاده، آقای داوودی، آقای میرکاظمی و... .

سه. ملاک حال فعلی افراد است و آیت الله مصباح و دیگران، در سال 84 و 88 طبق حال آنوقت احمدی نژاد او را اصلح تشخیص دادند، کما اینکه تعریف ها و حمایت های بزرگ رهبری از آقای احمدی نژاد بر کسی پوشیده نیست. ولی هیچکس علم غیب ندارد که عاقبت افراد چه میشود و نمیتوان به بهانه اینکه تخیل میکنیم شاید دکتر جلیلی هم در عاقبت دچار اشکالاتی شود، پس دست از حمایت اصلح برداریم و به غیر اصلح روی بیاوریم، زیرا اگر آقای جلیلی که فعلا به صحت مبانی فکری او اطمینان داریم، در معرض احتمال مشکل دار شدن باشد، به طریق اولی کسانی همانند آقای قالیباف و دکتر ولایتی که از الان نقص هایی در تفکراتشان دیده می شود، در معرض این احتمال هستند. اساسا باید دانست که مشکل احمدی نژاد هم خیلی در تفکرات و مبانی نبود، بلکه در شیوه اجرایی کردن آن تفکرات بود و این ربطی به اشتباه بودن تفکر اصولگرایی ناب ندارد. و بر فرض اشتباه بودن تفکرات احمدی نژاد، هر جا نقص و اشکالی در تفکرات ایشان دیده شود، بخاطر آنست که به تفکرات غلط اصلاح طلبی نزدیک شده است. به هرحال در این زمینه،  اینجا  را کلیک کنید.

چهار. اما در رابطه با انتساب دکتر جلیلی به دولت و حلقه انحرافی،  اینجا  و  اینجا  و  اینجا  و  اینجا را کلیک کنید.

پنج. اما در رابطه با سابقه اجرایی و برنامه اقتصادی نداشتن دکتر جلیلی باید دانست که اساسا دکتر جلیلی معتقد است که ما از لحاظ برنامه های اقتصادی نقصی نداریم و همان قوانین مصوب کشور در حوزه اقتصاد اگر صحیح اجرا بشود مشکلی باقی نخواهد ماند، لکن سخن در شیوه اجرای آنست و هرجا که در ساختارها و شیوه اجرایی از مبانی اسلامی و انقلابی فاصله گرفتیم، دچار مشکلات اقتصادی شدیم. همچنین باید دانست که مشکلات مهم اقتصادی کشور در شورای عالی امنیت بررسی و حل می شود. با این حال برای اطلاع بیشتر،  اینجا  و  اینجا  و  اینجا  و  اینجا  و  اینجا  و  اینجا  را کلیک کنید.

نکته پایانی:

رهبر معظم انقلاب: معیار اصلی آنست که کسانی سر کار بیایند که همتشان بر « حفظ عزت » و « حرکت کشور در جهت هدفهای انقلاب » باشد.

والله هو الهادی

یا حق

منبع: http://baerfan.blogfa.com/post/241


نوشته شده در  سه شنبه 92/3/21ساعت  9:53 صبح  توسط علی هجران 
  نظرات دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
عدم زیارت حضرت عبدالعظیم در هفته=جفا
استفاده ابزاری از کلمه مقدس (قائم)
فاصله زنان و مردان در نماز
تلفظ صحیح حروف در نماز
595 واژه برای اثبات نظام سیاسی اسلام و ولایت فقیه
برای توفیق خدمت رئیس جمهور منتخب دعا کنیم
[عناوین آرشیوشده]