سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بسم الله الرحمن الرحیم

این مطلب، ادامه مطلب قبلی وبلاگ است که پیرامون انتخاب نامزد اصلح می باشد. هرچند با توجه به سومین مناظره کاندیداها، برای کسانی که تعصبی نداشته باشند، تقریبا نامزد اصلح مشخص شده است و بعضی از دوستان بنده نیز که رأیشان مردد بین دکتر ولایتی و دکتر جلیلی و آقای قالیباف بود، به سمت دکتر جلیلی گرایش پیدا کردند. نقدهای دکتر جلیلی بر آقای ولایتی مشخص کرد که آقای ولایتی بر مبنای اطلاعات غیر دقیق و ناصحیح خود، برنامه های سیاست خارجه خود را پی ریزی کرده بود. ولی باز هم برای دوستانی که مقداری تردید دارند، لینک هایی از نقد دکتر ولایتی و آقای قالیباف و بعضی کاندیداهای دیگر میگذارم تا انشاءالله به سمت انتخاب فرد صالح تر و دارای نقص کمتر که همان دکتر جلیلی عزیز می باشد برویم.

اما نکته ای که در مطلب قبلی از آن غفلت شد، معرفی تفکرات و مبانی دینی و برنامه ها و ویژگی های دکتر جلیلی است. لذا در همین زمینه از شما دعوت میکنم که حتما  اینجا  و  اینجا  و  اینجا  و  اینجا  و  اینجا  و اینجا  و  اینجا  و  اینجا  و  اینجا  و  اینجا  و  اینجا  و  اینجا  و  اینجا  را کلیک و مطالعه کنید.

اما پیرامون نقدهایی جدید بر دکتر ولایتی عزیز نیز  اینجا  و  اینجا  و  اینجا  و اینجا  و  اینجا  و  اینجا  و  اینجا  و  اینجا  را کلیک و مطالعه کنید.

در ضمن باید عرض شود که آقای ولایتی فرموده بودند که ما حق غنی سازی هسته ای را حفظ کرده و در عین حال آن را به گونه ای هدایت می کنیم که تحریم ها برداشته شود؛ این سخن ایشان توسط آیت الله مصباح نقد شد که عملا چنین چیزی امکان ندارد که ما هم عزت هسته ای خود را حفظ کنیم و هم دشمنان ما تحریم ها را بردارند. دکتر جلیلی هم در آخرین مناظره پاسخ این ادعای ناصحیح دکتر ولایتی را دادند که برای مطالعه متن مناظره دکتر جلیلی و دکتر ولایتی حتما اینجا را کلیک کنید. نکته ای که در سخنان آقای جلیلی در این مناظره، شاید خیلی خوب بیان نشد این است که وقتی رهبری سخنان آقای ولایتی درباره مذاکرات آلماتی را شنیدند، فرمودند چرا آقای ولایتی این حرفها را میزند که حرفی خلاف(خلاف واقع) است. (به همان متن مناظره مراجعه کنید.)

نکته دیگر آنکه انرژی هسته ای به فرموده رهبری بهانه ای است برای تحریم ها وگرنه قبل از بحث انرژی هسته ای هم ما را تحریم میکردند؛ بنابراین بنظر میرسد این حرف دکتر ولایتی صحیح نیست که میتوان در عین حفظ عزت کشور در بحث هسته ای، تحریم ها را از میان برداشت، زیرا در صورتی که بخواهیم تحریم ها را برداریم، بعید است بتوان عزت کشور را حفظ کرد و بناچار باید در زمینه هسته ای عقب نشینی کنیم. و اگر هم بخواهیم واقعا عزت کشور را حفظ کنیم، تحریم ها برداشته نمی شود، چنانکه اساسا تحریم ها بهانه است.

نکته دیگری که آقای ولایتی فرموده بودند اینست که ما دایره اصولگرایی را وسیع میدانیم و به جمع خاصی محدود نمی کنیم. یعنی معیار برای دایره اصولگرایی، تمام کسانی هستند که به قانون و نظام و ولایت فقیه در قول و عمل پایبند باشند. خب این سخن ایشان خیلی واضح نیست، اگر بخواهیم کسانی که واقعا به نظام و مبانی اسلامی و ولایت فقیه در قول و فعل پایبند هستند را بشماریم، دایره وسیعی شکل نمی گیرد و بسیاری غربال می شوند، و اگر بخواهیم دایره وسیع باشد و بسیاری از افراد اصلاح طلب را هم شامل بشود (کما اینکه خود آقای ولایتی گفته بودند که از تمام سلیقه ها در دولتشان استفاده میکنند)، بنابراین معیار ما برای دایره اصولگرایی تغییر کرده است، زیرا مسلما درباره بسیاری از افراد اصلاح طلب نمیتوان گفت که در قول و فعل به نظام و مبانی اسلامی و ولایت فقیه پایبند هستند.

همچنین پیرامون نقدهایی جدید بر آقای قالیباف عزیز نیز  اینجا  و  اینجا  و  اینجا  را کلیک و مطالعه کنید.

همچنین پیرامون نقدهایی بر آقای روحانی و آقای عارف نیز  اینجا  و  اینجا  و  اینجا  و  اینجا  و  اینجا  و  اینجا  و  اینجا  و  اینجا  و  اینجا  را کلیک و مطالعه کنید.

در پایان باز هم این نکته را متذکر می شوم که منظور بنده، تعریف مطلق از دکتر جلیلی و نقد مطلق از سایرین نیست، همچنانکه محتوای نقدهای مذکور را صد در صد تایید نمیکنم، ولی هدف ما آن بود که از میان صالح و صالح تر، صالح تر را انتخاب کرده؛ و از میان ناقص و ناقص تر، فرد دارای نقص کمتر را انتخاب کنیم.

و الله هو الهادی

یا حق

http://baerfan.blogfa.com/post/242 : منبع 

 


نوشته شده در  سه شنبه 92/3/21ساعت  9:56 صبح  توسط علی هجران 
  نظرات دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
عدم زیارت حضرت عبدالعظیم در هفته=جفا
استفاده ابزاری از کلمه مقدس (قائم)
فاصله زنان و مردان در نماز
تلفظ صحیح حروف در نماز
595 واژه برای اثبات نظام سیاسی اسلام و ولایت فقیه
برای توفیق خدمت رئیس جمهور منتخب دعا کنیم
[عناوین آرشیوشده]