سفارش تبلیغ
صبا ویژن

1. وضعیت حال جامعه مدرسین چیست؟ همان طور که می دانیم، ملاک وضعیت حال افراد و نهادها است، و همان طور که یک فردی ممکن است که نسبت به مواضع اصیل ولیّ فقیه و اسلام تقویت یا تضعیف یا حتی منحرف شود، نهادها هم ممکن است که تقویت یا تضعیف شوند. بنابراین، معیار ارزشمندی هر نهادی، وضعیت حال آنان است و بس. یعنی اگر در روزگاری یک نهادی اسباب تمجید امام و رهبری را فراهم آورد، باید در همان روزگار و تا زمانی که دلیلی بر خلاف آن نداریم، آن را مبنا قرار بدهیم. اما معمولا افراد و نهادهای انقلابی، اگر نابتر از پیش عمل کنند، معمولاً دچار تبلیغات مسموم از سوی ضد انقلاب می شوند و بنابراین ضروری است که رهبری نیز دائماً  حمایت خود را تیزتر و تکرار شدنی تر کند. این امری کاملا منطقی است. اکنون اگر عملکرد برخی سبب آسیب دیدن وجهه یک نهادی شد، و ولیّ فقیه نیز حمایت های برنده از وضعیت فعلی آن نهاد نکرد، می توان به نتایجی رسید. نمونه این سیره عقلایی را می توان در حمایتهای تیز و گفتمانی رهبری در دولت نهم و کم شدن این حمایتها و تیزی آن در دولت دهم و همزمان با زاویه گرفتن دولت از تراز خودش سراغ گرفت.

2. اشتباه بزرگ جامعه مدرسین در انتخابات مجلس سال 90 بسیاری از بزرگان جبهه متحد اصولگرایان گفته اند که جبهه متحد اصولگرایان، مورد تایید جامعتین (جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و جامعه روحانیت مبارز تهران) است واین امر را یک امتیاز انحصاری برای جبهه متحد برشمرده اند؛ و حتی ادعا کرده اند که لیست نامزدهای جبهه متحد اصولگرا هم مورد حمایت جامعتین می باشد؛ طبعا به دلیل حسن اعتماد مردم به جامعه مدرسین ممکن است برخی از مردم شریف به همین دلیل به لیستی رای بدهند که بزرگان جامعه مدرسین هم اعلام کرده اند که مورد حمایت جامعه مدرسین است.  نمونه هایی از این ادعاهای اشتباه:  حسینی بوشهری در خبرگزاری فارس،  ابوترابی فرد در سایت جبهه متحد، منوچهر متکی در  همشهری آنلاین، کازرونی امام جمعه کرج در  خبرگزاری مهر، سایت تبیان: اهمیت حمایت جامعتین از جبهه متحد! دری نجف آبادی در سایت جبهه متحد و ... .

3. اثبات یک اشتباه بزرگ و تعیین کننده: هر کس ادعایی دارد، باید آن را اثبات کند، مثلا اگر کسی می گوید که جامعه مدرسین اصلح بودن وی را تایید کرده است، باید سند داشته باشد، برای مثال جامعه مدرسین، طی بیانیه ای رسمی، دو نفر را برای نمایندگی قم به مردم معرفی کرده است؛ این فرایند مبتنی بر رای گیری بوده است و بیانیه آن نیز، با مهر و امضاء جامعه مدرسین در سطح شهر قم قابل رویت است؛ همچنین متن بیانیه، در پایگاه رسمی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم موجود است.

3 ـ 1. جبهه متحد سند و دلیلی برای ادعای بزرگش ندارد: هنگامی که با ادعای بزرگی مثل وجود نماینده جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در جبهه متحد اصولگرایان مواجه می شویم، هیچ سندی در پایگاه رسمی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مزین به مهر جامعه مدرسین که گویای نظر جامعه مدرسین باشد، دیده نمی شود؛ براستی اگر سندی هست، کجاست؟

3 - 2. دلیلی بر ضد ادعای یاد شده موجود است: حجت الاسلام و المسلمین بی ریا، مسوول دفتر جامعه مدرسین در گفتگو با رجانیوز، صراحتا وجود نماینده ای از سوی جامعه مدرسین در گروه موسوم به 7+8 را تکذیب کرده، می گوید: «... شخص آیت‌الله یزدی و آیت‌الله مهدوی کنی نماینده دارند و این سازوکار کاملاً از جامعه مدرسین مستقل است .... شورای عالی جامعه مدرسین هم رأی نداد که این مسئله [حضور دو نماینده در گروه 7+8] تحت عنوان اسم جامعه مدرسین انجام شود.»

3 - 3. استناد اشتباه جبهه متحد برای اثبات حمایت جامعه مدرسین از جبهه متحد و از لیست آن: اگر به سخنان آقایانی که می گویند جامعه مدرسین در گروه 7+8 نماینده دارد، نگاه شود، هیچ کس نگفته است که در جامعه مدرسین رای گیری شده است و اکثر افراد به حضور دو نماینده جامعه مدرسین در 7+8 رای داده اند و جامعه مدرسین در این زمینه تصمیمی گرفته و بیانیه ای صادر کرده است. بلکه تنها چیزی که می گویند، این است که آیت الله یزدی در گروه 7+8 نماینده دارد، یا اینکه آیت الله یزدی از لیست جبهه متحد حمایت کرده است. و مسلم است که نظر آیت الله یزدی، نظر ایشان است نه نظر جامعه مدرسین.

3 - 4. به این دلیل نظر آیت الله یزدی، نظر جامعه مدرسین نیست: علاوه بر آنکه منطقا چنین مساله ای روشن است، برای روشن تر شدن آن، یک نمونه می آوریم. جامعه مدرسین برای معرفی نامزدهای مورد نظر خود در حوزه انتخابی قم، اقدام به رای گیری کرد. آقایان لاریجانی و آشتیانی رای لازم را آوردند و این مصوبه مهر و امضاء شد و به صورت رسمی هم در سایت جامعه مدرسین قرار گرفت. اما آقای ذوالنوری و بنایی رای نیاوردند و بنابراین معرفی هم نشدند. با این حال، به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله یزدی رئیس جامعه مدرسین، طی دستنوشته ای اعلام کرد که نامزد اصلح از نظر وی، آقای ذوالنوری است و این دست نوشته هم در سطح شهر پخش شد. پس دقیقا متوجه می شویم که نظر آیت الله یزدی، غیر از نظر جامعه مدرسین است. تصویر نظر آیت الله یزدی درباره اصلح بودن آقای ذوالنوری:

3 - 5. آیا بنای آیت الله یزدی بر تکذیب نسبت های غیرواقعی به جامعه است؟ شاید برخی بگویند که آیت الله یزدی و سایر اعضای جامعه مدرسین، مسوولیتی در قبال تکذیب ادعاهای دروغ مبنی بر حمایت جامعه مدرسین از افراد را ندراند و کار بر عهده مسوولین اجرایی انتخابات یا شورای نگهبان است. ضمن اینکه چنین ادعایی اشتباه است، یک نمونه از اقدام آیت الله یزدی به تکذیب این قبیل ادعاها را نشان می دهیم. در پی انتشار وسیع یک عکس تبلیغاتی که اشاره به حمایت جامعه مدرسین از جناب بنایی داشت، و متاسفانه توسط حزب موتلفه قم توزیع شده بود، ایت الله یزدی در موضعگیری سریعی، آن تکذیبکرده، پیگیری امر را بر عهده نهادهای اجرایی می سپارند. پس هم باید دلیل و مدرکی بر حمایت از نامزدی باشد و هم اگر نباشد آقایان خود را موظف می دانند که ادعای حمایت را تکذیب کنند و حتی تهدید به پیگیری مراجع قضایی نمایند.

4. یک ابهام جدی: این میان، ابهامی جدی وجود دارد و آن هم بیانیه ای است که خبرگزاری فارس منتشر کرده است که به امضای آیات بزرگوار، محمد یزدی و محمد رضا مهدوی کنی رسیده است ولی در آن عبارت تعجب برانگیزی دیده می شود:

«پس از ماه‌ها اینک فهرست انتخاباتی جبهه متحد اصولگرایی قطعی ارائه شده است. این فهرست محصول عقل جمعی و اضلاع تشکیل دهنده جبهه می‌باشد. لذا جامعتین، جمع بندی دیدگاه‌های اضلاغ اصولگرایی را که در فهرست تبلور یافته است تایید می‌نماید و در تهران و شهرستان‌ها به این به این فهرست به طور کامل رای خواهد داد.» الف. کلمه "قطعی" که صفت فهرست است یا صفت اصولگرایی؟ این اشتباه فاحش در نگارش محصول همفکری دو آیت الله بزرگ است یا عجله و انشای دیگران در کار بوده است؟ بر اساس تحقیقات بنده، جامعه مدرسین هرگز چنین بیانیه ای را در دستور کار، رای گیری و ابلاغ نداشته است و اینکه چرا بیانیه آیت الله یزدی به اسم جامعه مدرسین صادر شده و آن طور که گفته می شود، ایشان آن را امضاءکرده اند، سوالی است که شاید در آینده، پاسخش روشن شود.

5. امتداد یک خطا تا کجا؟ دیروز این اشتباه خطیر در انتخابات مجلس رخ داد، امروز در حال تکرار در انتخابات ریاست جمهوری است و فردا شاید در انتخابات خبرگان و یا انتخاب شخص رهبری رخ دهد. دلسوزان نظام فکری بردارند! اعضای دلسوز و باتقوای جامعه مدرسین فکری بردارد. مسیر مناسبی در پیش گرفته نشده است. برخی از اعضای دلسوز جامعه مدرسین بیان کردند که شکل گیری جلسه رسمی جامعه مدرسین دست کم باید 17 نفر از 54 نفر اعضا حاضر باشند. در جلسه ادعایی که انتشار اخبار ضد و نقیض آن اسباب دلخوشی و ستقبال رسانه های بیگانه و ضد انقلاب شد، کمتر از 17 نفر بودند و جلسه رسمی شکل نگرفته است. از هیمن 17 نفر نیز تعدادی به ولایتی رأی نداده اند و برخی هم رأی شان پس از مناظره سوم و  مشاهده مواضع، اطلاعا و اخلاق خاص ولایتی، تغییر نظر داده اند. آیا به صلاح جامعه مدرسین است که این اخبار عجیب از مجرای رسانه های غیرمرتبط منتشر شود و اسبا خوشحالی و استقبال نیروهای چپ داخلی و برخی از رسانه های ضد انقلاب غربی در حمایت جامعه مدرسین از ولایتی فراهم آورد؟ به هر حال جدیدترین و کاملترین و تیزترین حمایت برای راهنمایی مردم به سمت یک مرجع بصیرتی، علمی و معنوی، علامه مصباح است نه گروهی که عملکرد ضعیف شان اسباب استقبال رسانه های ضد انقلاب و لیبرال دموکرات شده است.

اللهم اجعل عواقب امورنا خیراً


نوشته شده در  سه شنبه 92/3/21ساعت  10:4 صبح  توسط علی هجران 
  نظرات دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
عدم زیارت حضرت عبدالعظیم در هفته=جفا
استفاده ابزاری از کلمه مقدس (قائم)
فاصله زنان و مردان در نماز
تلفظ صحیح حروف در نماز
595 واژه برای اثبات نظام سیاسی اسلام و ولایت فقیه
برای توفیق خدمت رئیس جمهور منتخب دعا کنیم
[عناوین آرشیوشده]