سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سایت 598: به نظر می رسد که جناب قالیباف شباهت های زیادی با جناب هاشمی دارد، هر چند انتقادهایی دیگر هنگام از هاشمی داشته باشد. یکی از این مسائل، بحث نگاه آنان به مبحث عدالت و به قول آنان توزیع فقر است که با فرمایش نائب امام زمان تنافی دارد.

شاخصه های اصولگرایی: رهبری، 6 شهریور 85 در جمع هیات دولت نهم: «شاخصه‏هاى اصولگرایى، شاخصه‏هاى مهمى است؛ ... شاخصه‏ى اول عدالتخواهى و عدالت‏گسترى است».

امام خامنه ای، 9 آبان 87 در جمع هیات دولت نهم: «عدالت مهمترین رکن برپایی جامعه اسلامی و تضمین کننده شکوفایی استعدادها و زمینه ساز پیشرفت، توسعه و امنیت پایدار است و دولت نهم یکی از اهداف اصلی خود را پیگیری اجرای عدالت و پافشاری بر آن قرار داده است».

امام خامنه‌ای از روز نخست حاکمیت 16 سال? توسع? اقتصادی و سیاسی، بارها فریاد عدالت1 اقتصادی سر داده بودند، اما "کر" کسان نشنیدند و ناکثان تکنوکرات دست به پیمان شکنی گفتمانی زدند. وقتی دولت نهم گفتمان خانه نشین دولت اسلامی و عدالت را احیا کرد، برخی از طرفداران توسع? اقتصادی گفتند که عدالت اقتصادی، توزیع فقر است و باید ابتدا تولید ثروت کرد.

مقابله با تلاش تحریف کنندگان مفهوم عدالت: رهبری مجددا در جمع هیأت دولت در 8 شهریور 84 فرمودند: «بعضى‏ها مى‏گویند عدالت یعنى توزیع فقر! نخیر! کسانی‌که بحث عدالت مى‏کنند، به هیچ وجه منظورشان " توزیع فقر" نیست؛ بلکه توزیع عادلان? امکانات موجود است. آنهایى که مى‏گویند عدالت توزیع فقر است، مغز و روح حرفشان این است که دنبال عدالت نروید؛ دنبال تولید ثروت بروید تا آنچه تقسیم مى‏شود، ثروت باشد».

به گزارش عصر ایران، قالیباف در 7 خرداد 92: «برنامه من تحت عنوان پیشرفت و عدالت است اما عدالت، مقدمه دارد. اگر پیشرفتی نباشد، عدالت تنها توزیع فقر است.».

بهانه حذف عدالت چیست؟ امام خامنه ای در 8 شهریور 84: «بنابراین، این‏که ما بگوییم عدالت را مطرح نکنید، تولید ثروت را مطرح کنید؛ "بهانه" را هم این بیاوریم که بعد از تولید ثروت سراغ عدالت مى‏رویم، این نمى‏شود! عدالت یعنى امکاناتى که در کشور هست، عادلانه و عاقلانه تقسیم کنیم و سعى کنیم همین امکانات را بیشتر کنیم تا به همه بیشتر برسد؛ نه اینکه به قشر خاص و به دست? خاصى بیشتر برسد».

تحریف مفهوم عدالت: هاشمی، سه سال بعد در 26 آبان 87: «مناطق عقب‌افتاده در آمایش سرزمینی باید سهم خود را بگیرند و این امر با شعار و حرف‌های پر زرق و برق به دست نمی‌آید، بلکه مسیر علمی روشنی دارد. اگر می‌خواهیم عدالت داشته باشیم نباید تقسیم فقر کنیم بلکه توزیع عدالت با توسعه غنا ممکن است». ایسنا. اکنون می بینیم که جناب قالیباف هم پیشرفت را مقدمه عدالت می داند و اگر پیشرفت نباشد، قائل به تحقق عدالت نیست! به راستی مسیر علمی و روشن هاشمی که ظاهرا قالیباف هم به دنبال آن است، کدام است و چقدر مورد قبول ولی فقیه وی است؟

غلطکاری دولت توسعه؛ امام خامنه ای، در دانشگاه فردوسى 25 اردیبهشت 1386: «امروز در چشم بسیارى از نخبگان ما، بسیارى از کارگزاران ما، توسعه و پیشرفت را باید از روى مدلهایى که غربى‏ها براى ما درست کرده‏اند، دنبال و تعقیب کنیم. امروز در چشم کارگزارانِ ما این است و این چیز خطرناکى است؛ چیز غلطى است؛ هم غلط است، خطاست، هم خطرناک است... این وضعیت کاملاً خطرناکى براى کشور است... ما باید پیشرفت را با الگوى اسلامى - ایرانى پیدا کنیم. این براى ما حیاتى است».

پانوشتــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

1. ولیّ فقیه در تنفیذ حکم دوره دوم ریاست جمهورى هاشمى، 12 مرداد 1372: اساس در نظامهاى سرمایه‌دارى، رشد اقتصادى و شکوفایى اقتصادى و ازدیاد و تولید ثروت است. هر که بیشتر و بهتر تولید ثروت کند، او مقدم است. نداشتن رفاه جمع کثیرى از مردم، نگرانى نظام سرمایه‌دارى نیست. نظام اسلامى این‌گونه نیست. نظام اسلامى معتقد به یک جامعه‌ ثروتمند است، معتقد به رشد اقتصادى است؛ ولى رشد اقتصادى براى عدالت اجتماعى و براى رفاه عمومى، مسأله‌ اول نیست؛ آنچه در درجه اول است، این است که فقیر در جامعه نباشد؛ محروم نباشد؛ تبعیض در استفاده از امکانات عمومى نباشد. نظام اقتصاد اسلامى، درست است! این‌طور نیست که نظام اقتصادى اسلامى، عبارت باشد از هر چه که در هر دوره‌اى مصلحت باشد. نخیر! نظر شریف امام رضوان‌الله‌ علیه هم این نبود. من خودم یک وقت از ایشان پرسیدم!

منبع: http://baharbia.blogfa.com/post-599.aspx


نوشته شده در  شنبه 92/3/11ساعت  9:11 صبح  توسط علی هجران 
  نظرات دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
عدم زیارت حضرت عبدالعظیم در هفته=جفا
استفاده ابزاری از کلمه مقدس (قائم)
فاصله زنان و مردان در نماز
تلفظ صحیح حروف در نماز
595 واژه برای اثبات نظام سیاسی اسلام و ولایت فقیه
برای توفیق خدمت رئیس جمهور منتخب دعا کنیم
[عناوین آرشیوشده]